24 May 2018

Late night post ;p

Hyeee. Assalamualaikum! Hmm, tetiba rasa nak up new post huhuhu. Sekejap je dah nak 7 Ramadhan. Semoga beberapa hari yang telah berlalu pergi menjadi bermakna buat kita. InsyaAllah :) Pejam celik pejam celik jugaaaa sis dah nak habis cuti semmmm. Dah nak masuk sem 7 kemudian sem 8 pula which means tahun akhir sis sebagai student degreeeee. Sekejapnya masa berlaluuuu. Apa je yang aku dah belajar selama nii. Apa je ilmu yang boleh aku bawa kepada masyarakat nanti! Apa yang akan berlaku setelah habis belajar ni. Kemanakah akan aku pergi. Bagaimana pula ceritanya nanti. Huhuhu. Tapi sis rasa nak kena pikir pasal thesis sis dululah. Hahahaha. Selagi tak siap thesis takleh praktikal! Hiks. Hm, thesiss... Proposal je pun dah rasa nak tunggang-terbalik dunia. Ni pulak nak siapkan thesis T.T Semoga dipermudahkanlah urusan daku, kawan-kawanku dan kalian semua juga. Huhuhu aminnn.

Macam-macam berlaku sepanjang sem 6 yang lepas. Perkara best ke tak best ke fuhhhh! Alhamdulillah sis masih survive! Result aku pun drop byk gaklah T.T Tapi adalah hikmah disebalik semua yang telah berlaku tu. InsyaAllah. Kita tgk pengajaran di sebaliknya, redhakan hati dan going on with the life! :) Allah takkan beban hambanya dgn sesuatu yang dia tak mampu! Dan Allah juga takkan ubah nasib seseorang kalau dia sendiri tak usaha nak ubah ^^ Fighting! 💪

Macam-macam jenis gaklah dugaan semasa sem 6 tu. Masalah hati? Masalah dgn kawan? Masalah pembelajaran? Semua sis hadap. Apa-apa pun kita kena bersyukur dgn ujian yang dihadapi sebab syurga itu mahal dan bukan mudah untuk mendapatkannya! Huhuhu. Apalah yang akan dihadapi pada sem 7 akan datang ni! Hmmmmm! Semoga semuanya baik-baik sahaja ! Aminn Ya Rabb!

Okaylah, selamat malammmm! Jangan lupa niat puasa utk esok! :D Thanks for reading! Till we meet later! Assalamualaikum! :)

8 comments:

  1. good luck in your study! may next sem will be better for you! #gradjugak hahahaha ^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thankyou sisss! :D Heeee InsyaAllahhh! Aminnn! :)

      Delete
  2. dah berlalu dah zaman tu. Selalu sangat rasa nak give up tapi yeayyy dapat jugak survive dan habiskan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Huhuhu.. Alhamdulillahh! :D Giliran saya pula utk menempuh cabaran untuk menghabiskan pengajian ni! Huhuhu.. sikit je lgiii.

      Delete
  3. sorry lupa nak tambah, good luck and be strong ya! :D

    ReplyDelete
  4. Good luck in your studies and always stay strong sista! ^^

    ReplyDelete