21 August 2019

BLOGGER CHALLENGE #3 | HANDWRITING |

Assalamualaikum! Okay guys! Here come the third challenge! Be ready k guyss! You guys gonna be shock and cannot believe once you see it! HAHAHAHAHA. Yes guysss! My handwriting! Why?! Because it really really bad n like seriously lah perempuan punya tulisan mcm ni 😆 Hahahaha yaaa aku bukannya like typical perempuan kot? Ada tulisan cantik kemas tersusun. Sbb tulisan aku, burukkkk dan lagi buruk dari tulisan cakar ayam kahkahkah. Maafkan saya 😂

Kenapa aku boleh cakap mmg buruk, sbbnya mmg ramai je kawan-kawan aku, family aku, even lecturer aku tegur tulisan aku. Ada yg mmg direct je ckp buruk, tak faham apa yg aku tulis dan suruh baiki tulisan kahkahkah. Tapi entahlah, rasa gaklah mcm malu sikit tapi aku mcm tak kisahlah. Yg penting selagi aku boleh faham okaylah kan. Even kdg2 tu sbnrnya ada je yg aku tak faham apa bnda yg aku tulis bila nak baca balik mcm bila rujuk nota ke apa kan 😆😆😆 HAHAHAHA. 

Anyway, aku pernah kena tegur dgn lect aku (lelaki dan muda ya) waktu tu dia bagi test paper balik. Dia ckp point aku ada tapi berterabur dan dia kena carik merata-rata 😂😂😂😂 Dan dia kata tulisan tu betulkan sikit. Susah betul nak faham. Dalam kuliah guyss depan semua classmates. HAHAHAHAHA Kau bygkan waktu tu malu aku camne. Tapi aku gelak2 jelah. No hard feelings sbb mmg aku mengaku yg tulisan aku mmg buruk. Lagi2 waktu jawab examlahh. Sbb nak cepat takut habis masa so mmg tangannya laju je menulis mmg buruklah tulisannya citer dia. Awal-awal mungkinlah boleh nak tulis elok-elok rileks-rileks. Tapi once dah makin sikit masa, haaa amek kau mcm kereta api lajunya menulis. Buruk ke cantik ke tak kisah dah yg penting aku habis tulis jawapan. HAHAHAHA Tapi aku cuba gaklah bgi sedaya upaya tulis tu biar boleh faham kan. Huhuhu, kalau tak habislah paper aku nanti. Markah aku 😂

Panjang lak bebel. So, dah bersedia ke nak tgk my BAD handwriting 😂😂😅😅
Ni tulisan time boleh tahan berhati-hati dan cubaan menulis dengan cantik.
Kira mcm menulis dlm keadaan tak tergesa-gesa dan rileks. Hahaha
Haaa ni pun sama. Btw ya mind map saya yg mcm karangan.
Sbb aku mmg tak pandai dan tak kreatif bila buat mind map.
Sbb rasa semua info penting end up aku salin je semua KAHKAHKAH
Haaaa ni tulisan aku jawab exam dalam bahasa arab.
 Hehe. Bolehlah faham jugakkan 😝
Ni lagi bila aku tulis dalam jawi/arab 😂 Lagi tak lawa hahahaha
(tapi ni more to kemalasan nak menulis gak kot)
Ya... burukkannn. Dan aku mmg ada satu habit, kalau aku tulis pastu ada salah,
aku tak suka liquid or mls nak cari liquid jadi aku akan potong je word yg salah tu.
Tapi bukan potong/garis sekali, aku akan potong byk2 kali sampai word tu hilang dan kertas pun jadi buruk mcm tu HAHAHAHAHA
Ni pulak tulisan bila aku tulis jawapan/isi dkt kertas lain dulu sebelum tulis dkt kertas jawapan hihi.
Haah, aku mmg suka rangka (yg tak berapa nak rangka) dulu jwpn aku baru aku tulis balik elok2 dkt kertas jawapan.
So, takdelah byk potong2 bila ada salah ayat ke apa. Selamatlah kertas jwpn aku dari keburukan yang teruk hahahahaha 
Ni bila kena salin soalan dan jawapannya cepat-cepat dalam kelas. Hahahaha.
Sbb nak dpt yg betul dan full kenalah kejar lect ckp apa. Lect pulak cakap bukan slow-slow tapi lajuuuu.
Pepaham jelah kannn huhuhu
Ini pula tandatangan aku yg simple dan bukan lawa pun 😂😆
Bolehlah dari takde kan org cakap. HAHAHAHA
So amacam guys? Yaaa tulisan aku sampai sekarang pun tak berubah lebih cantik ke apa ke. Tetap buruk mcm tu 😁
Eh tapi jap! Org kata kalau tulisan mcm cacing kerawit, tulis lelaju mcm tu sbb otak dia fikir laju dari tangan dia menulis. Kira dak-dak pandailahhh sbb tangan dia nak kena kejar apa otak dia fikir 😂 So kira aci lah tu eh guyssss 😝😁😙😋
Dan satu lagi rahsia, i am not a creative person you knowww. Hahahahaha. Bab-bab menghias, mereka cipta, mendesign, men apa lagi yg kreatif-kreatif tulah mmg aku boleh kata faillahhhhh. Otak aku bukan jenis otak kreatiflahh hahahahha. Nak menolong sikit-sikit tu bolehlahh. Hmmm, ada idea tak camne nak jadi kreatif? Ke Practice makes Perfect guysss? Hikhik. Okay thats all! Byeee! Assalamualaikum dear readers! 😜

16 comments:

  1. ee cantik lah tulisan camni! nampak dewasa !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahah first time dgr org kata tulisan sis nmpk dewasa xD Harapnya mmg betul dewasa mcm tuannyalah kannn. Hihihi. Thankyou dear xp

      Delete
  2. Ya Allah.. tulisan waktu exam lah paling puaka dalam banyak2 tulisan hahaha. Kalut tak ingat apa dah time tu, just nak curahkan semua idea takut tak sempat. Lepas dah jawab cuma doa je lecturer faham apa yang ditulis XD

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahahaha kannn mmg terzahirlah segala tulisan buruk wktu exam tu 😂 dan mmg doa lect paham je jwpn kita tu huhuhu

      Delete
  3. Hai. Teringinnya nak ada tulisan macam awak tu. Macam tulisan doktor. So, jimat masa. Saya punya tulisan sebijik sebijik hahaha :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahahaha first time org nak ada tulisan mcm saya tu 😂😂😂 sbb mmg tak lawa hihihi. Takpe, even sebijik² pun yg penting kemas kan 😁

      Delete
  4. oke tulisan camni saya dah biasa nampak sebab kawan saya punya tulisan boleh dikatakan sebijik macam tulisan akak! serious nak sama, even tulisan yg rushing tu pun nak sama ngan kawan saya.

    korang adik beradik terpisah ke?! xD

    ReplyDelete
    Replies
    1. HAHAHAHAHHAA Seriously Mazni? 😆 Wow long lost twin ke apa niii hikhik

      Anyway, dah biasa nmpk tp susah gak nak faham kan? Bila dah tulis lelaju tu kan hahahaha. Serabut tulisannya 😂

      Delete
  5. ok je..asalkan sendiri boleh paham..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Huhuhuhu ya kann. Asalkan diri sendiri fahamm 😂😆

      Delete
  6. I personally think that your penmanship is better than me hahaha
    Saya punya jenis cursive sampai saya sendiri pun frust sebab tak faham sesetengah perkataan yang saya tulis. Lagi kebawah nak habis paper tu, lagi teruk tulisan, maybe sebab saya leftie, bila nak menulis pun buku atau kertas kena pusing 180 degree.

    Otak fikir laju dari tangan? Mungkin. Saya pernah dengar jugak orang cakap macam tu. Yes practice does make a difference. Saya kadang2 taknak cursive, practice hari2 terus tulisan tegak je for a few years sebab gatal tangan nak cursive balik. Pfft! *sorry komen panjang lebar pulak*

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha. Yeke >< Wahhh left handed rare tuuu! Yeahh, practice makes perfect kann hihi. Sokay lahhh komen panjang2 tu lah yg best nak baca n reply ;D

      Delete
  7. hahah takpe. asal sendiri faham sudah. jangan diri sendiri pun tak faham, susah. hahah

    ReplyDelete
  8. tak buruk pun.cantik juga tu. janji dapat baca jangan tulisan macam doktor sudahlah..hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hihihihi kannn kalau mcm doktor mmg doktor jelah faham xD

      Delete