2 August 2019

BLOGGER CHALLENGE #1 | INTRODUCTION AND RECENT PHOTO |

Hye! Assalamualaikum! Haaa mcm yg korang nampak gmbr dkt atas ni, its mean that im going to join the challenge by Cik Rrai! Hehe. Alang-alang aku pun mcm takde idea nak update apa dkt blog ni kan. So, bolehlah 15 perkara dkt atas tu jadi topik aku utk membebel kan 😛 So, let start!

Okay, so introduction eh... Haha. Takde apa pun kot nak di-intro-kan sgt 😂 Macam biasa nama yang telah menjadi hak milik aku sejak lahir lagi adalah Nurul Fadhilah Binti Solah. Tapi nama panggilan aku adalah dalam beberapa, antaranya Fadh, Fadhi, Dhilah, Fadhil pun ada hahahahaha tapi paling rare Nurul lah. Tu pun pakcik aku je yg panggil mcm tu 😂 Okay lets proceed...

Aku adalah anak sulung daripada 9 orang adik-beradikkkk yaaa mmg adik2 aku ramai jadi boleh bayangkan lah aku sbgai kakak sulung garangnya tu mcm mana kan xD Hihi... N yes, i am 23 years old this year. Alhamdulillah masih diberi rezeki utk bernafas sehingga hari ini. Huhu... Alhamdulillah aku baru je menamatkan pelajaran dalam Degree Al-Quran dan Al-Sunnah dengan Komunikasi di Kolej Universiti Islam Antarabangsa Selangor 😉 Cumanya skrg aku masih lagi dalam internship lah. Habis hujung bulan 8 ni. Dan jgn terkejut, even dah habis tahun ni tapi tahun depan baru boleh konvo. Haha. InsyaAllah aku konvo bulan 8 tahun 2020. Yaaaa, setahun menunggu. Jgnlah setahun tu menganggur je. Doakan aku moga dpt kerja kayyy! Thankyouuu 😙

Okay! Kita cerita psl cmne aku boleh terjebak dalam dunia blogging ni pulak lah kan. Tapi aku dah ada je story psl ni dkt BIO aku hehe. Tapi secara ringkas jelah... Anyway, siapa yg ada pernah baca dah, yup! Aku start buat blog ni sbb aku tgk sepupu aku punya blog. Oh ya, aku start blogging 2011. Lama dahhh kannn! Almost 9 years dahhhh (Okay, feeling so proud hahahaha sbb this blog masih dapat bertahan eventhough skrg ni dah jarang update 😅) Anyway, lps aku tgk blog sepupu aku tu aku mcm tertariklah sbb rasa mcm best je blog ni. Kau boleh edit, boleh story apa yg kau nak story sbb benda tu mmg hak milik kau kan. Hehe. So, after that aku mintalah dia ajarkan aku utk buat blog tu. Dan makanya terlahirlah this blog!

Kalau perasan nama link blog aku ni mmg pelik dan kadang orang tak tau nak sebut camne pun xD Ramai sebut ko(ks)tau sedangkan sebutannya sebenarnya KO TAK TAU. HAHAHAHA. Haaaa... kenapa aku pegi letak nama tu kan xD Pelik2 je hahahaha. Yaaa, skrg ni pun aku rasa mcm adoiii kenapalah nama tu yg aku pilih duluu. Sedangkan boleh je aku letak nama aku ke apa ke yg logik n cantik sikitlah kan. Hahahahaha. Anyway, waktu aku buat blog tu aku Form 3 dan mmg otak budak-budak baru nak up. Remaja yg masih huha huha, jadinya aku letak nama KOXTAU tu kononnya sbb, bila org tanya nama blog aku, aku akan jawab lah KO TAK(stands for the X tu) TAU. So, org akan tanya byk kali dan aku akan jwb lah mcm tu je jgk sampai kesudah kan 😂 Cmtulah citernya.. Hahahahaha. Dua org gak kot kwn aku yg terkena 😆 Tapi bila dah habis sekolah lama2 lepas tu rasa mcm adoi menyesal lak letak link nama tu hahahahaha. Kalau nama sendiri je kan dah niceee. Hahahahaha. Tapi tulah, nak tukar nnti followers aku pun kena follow balik pulak link baru blog aku tu. So end up aku biarkan jelah link tu mcm tu sampai skrg. Takpelah... Blog aku pun biasa-biasa je. Tak penting sgt utk org tau kan 😜

Okay, so duluu kalau korang tgk dkt history post aku mmg awal-awal dulu byk je entry yg aku post. Tapi skrg nak sampai sepuluh dlm masa setahun pun susah 😩 Aigoooo.... Tu ada satu tahun tu, tahun 2017, dua post je aku berjaya update wehhhh. Likeeee whattttt. Pdhl sebelum-sebelum tu berpuluh-puluh post aku updateeee! Hahahaha the gapppp. Oh mannnnn. Yelahkan, mmg bila makin besar makin busy ni mmg makin jarang nak bukak blog. Sedih tapi mcm yelah nak update entry bukan kejap, nak kena karang ayat, cari idea lagi nak up psl apa kan. Even blog aku mmg mainnya psl life aku je. Hahahah tu pun susah guyssss. 😂 Huhuhuhu... Dan selalunya kemalasanlah. Bila dah penat mlslah nak buat apa kan hahahahahahhaha.

Haaa ckp psl blog jugakkk. Nak mengedit rupa blog ni pun satu hal jugak. Tapi betterlah dari nak cari idea utk up entry baru. Even nak edit pun perlu idea. Yelah, nak pikir nak guna warna apa, style cmne susah wooooo. Dan kdg2 tu balik-balik idea yg sama jelah aku recycle. Hukhuk T.T Sbb nak edit power2 kita bukan reti sgt kan. Byknya ikut tuto org je. Ubah sikit-sikit mana yg tahu je. Hahahaha. Mcm rupa blog aku skrg ni, kononnya aku nak buat style matanglah (even tuan punya badan sendiri bukannya matang mana pun xD) Maka, jadinyalah begini rupa blog aku. HAHA. Tp bg aku okaylah, simple dan tak menyerabutkan sgt huhu. Loading pun insyaAllah tak lama hehe.

Anyway, sblm ni aku sajelah baca balik post-post lama aku. Ya Allahhhhh rasa mcm ini ke aku yg duluuuuu? Post entry yg mcm apa je isinya dulu. Mmg awal-awal dulu aku buat blog ni mmg bebetul mcm diari akulah. Aku luah je apa yg aku nak luah. Mmg takde tapisan langsung xD Dgn bahasa, ayat, yg mcm apa je ejaannya. Komanya, titiknya berterabur semua kahkah. Yelah, mcm dak2 wicet punya style tu. Malunyaaaaaaa xD HAHAHAHAHA. Makanya demi keselamatan sejagat dan followers2 aku, aku ambil tindakan dan hide semua post tu xD Aku unpublish dan biarkan jadi draft je. Hahahahaha. Alhamdulillah aku mengambil keputusan yg betul. Kalau tak, malu woi kalau kwn2 aku usha blog aku dan habis dibacanya entry lama-lama. Mana nak sorok muka wehhhh 😂

Okay! So itulah serba sedikit ya psl aku dan kewujudan blog ni. Thankyou siapa yg baca sampai habis tu 🙊 Sorrylah kalau boring hehe. So for my recent photo! Hehe nasiblah aku ni suka bergambar ye dokkk HAHAHA

Yaaaaaa. Aku dah gemuk skrg. Ya Allahhhhh apa nak jadilahhh hahahaha. Bila nak sedar nak mula kuruskan badan tak tahulahhh. Pantang nampak makanan tak ingat dunia. Makan selagi bolehhhh. Haihhh... Tipulah kalau tak ss byk tips-tips kurus kan. Banyakkkkkk je aku ss. Tapi takde pun yg aku bebetul ikut lagi 😞 Hmmmmmmmmmm. Moga suatu hari nanti Nurul Fadhilah Solah akan sedar bahawa dia perlu kuruskan badannya (act dah sedar je punnn) Perluuuuu take action utk kurus sebenarnyaaaa! Haaaaaaaaa. Okayyy, itu jelah kot utk post kali ni! Till we meet again! Assalamualaikum! Byeeeeeeeeeee ;)

4 comments:

  1. yay saya pun join gak blogger challenge :D

    ReplyDelete
  2. GEMOK? mana adaaa! nampak kurus ja tu. elok dah tuuu. yang penting sihat muhehee.

    keep on updating! don't stop. gitchuww tagline haha. kalau takda idea, cuba blogwalking. or banyakkan membaca (buku/novel) or skroll skroll FB/twitter. inshaaAllah dapat ilham hahaha.

    chaiyok chaiyok!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahahaha! Pakaian je tu yg labuh n besar. Thats why tak nmpk kegemukan yg tersembunyi tu. Yeahh, picture can lie rite xp

      Hehe, okay sis! InsyaAllah ;) Anyway, Thankyou ^^

      Delete