7 August 2013

Trial Raya! T.T

Assalamualaikum! :)
Alhamdulillah, kita masih lagi diberi kesempatan utk menjalani ibadah puasa utk tahun ini. Dalam bulan ramadhan kali ini, aku perasan ramai juga yg telah dipanggil ILAHI :') Allahhuakbar! Semua tu adalah kuasaNYA. Sbb itulah kita perlu sentiasa mengucapkan Alhamdulillah diatas setiap yg berlaku dalam hidup kita ini :')

Herm, okey! Siapa puasa penuh tahun niyh? Huhu, kita gengggggg! InsyaAllah >< Haha, yes! Jgn terkejut. Rezeki aku dapat PUASA PENUH LAGI xp Alhamdulillah!
Huhu, mcm yg korang dah nmpk tajuk post niyh "TRIAL RAYA T.T" Haha, yes! Memandangkan tahun niyh aku merupakan salah seorang calon SPM, so? Faham2 jelah kan? Trial dah dekat sgt! So, raya tahun niyh pun xdelah nak raya sgt kan? *Tpi, aku buat mcm takde trial je* Haih. Kenapalah aku malas sgt niyhhhhhhhhh :3
Ya Allah, kau kurniakanlah Nurul Fadhilah Bt Solah, kerajinan utk belajar dan berusaha. Dan kau kurniakanlah dia juga kejayaan dan permudahkanlah segala urusan2nya :) Amin Ya Rabbal A'lamin.
Huhu, thanks kepada yg mendoakan aku tuh! Hermmmmmmm, okeyh! Sekarang aku nak ucapkan ↓
Haha, dah baca? Hope korang maafkan segala salah dan silap aku selama niyh :') Sama2lah kita bermaaf-maafan k? >< Ramai kata tahun niyh mcm takde feel je nak raya. Kalau takde feel, kita adekanlah feel tuh! Kita buat gotong-royong utk persiapan hari raya ramai2, kita takbir raya ramai2, kita pergi ziarah sedara2, jgn arh dok duduk depan TV, Laptop, Hp, Komputer jeeeeee! *Haha, peringatan utk aku jugak* Sama2lah kita rajen2kan diri utk menghidupkan suasana hari raya niyh! Hari raya kan hari utk kita bergembiraaaaaa! Bukan sedih2! Bgi yg telah kehilangan ahli keluarga tuh, kita sedekahkan Al-Fatihah, Yassin dan doa. Jgn kita asyik dok sedih je. Bila kita sedih je, lagi buat mereka terseksa tau? Kita org Islam tak boleh meratapi kematian seseorang. Nak sedih, nangis takpe. Tpi jgn lebih2. Allah lebih sayangkan mereka lagi k? :') Aku tau susah utk terima, tpi kita yg hidup niyh perlu teruskan kehidupan dan beribadah kepadaNYA serta mencari kebahagiaan didunia dan akhirat. Faham? :')

Dalam kita happy2 raya niyh, jgnlah smpai kita langgar perintahNYA. Dok sebuk beraya, solat jgn tinggal! Nak bergaya pun, jgn smpai terdedah sana sini! Biar menutup aurat. Barulah terasa barakahnya Aidilfitri :) Batas pergaulan pun mesti dijaga. Yg bukan muhrim, jgnlah sedap2 je nak bersalam-salaman, berpeluk-pelukan. Even dye sedara kita pun, tgk dulu hubungan dye dgn kita. Ilmu kita adakan? Kita gunakan. Kalau org lain still buat jugak, kita jgnlah ikut. Allah nampak setiap yg kita lakukan. Jgn hanya sbb bnda kecik yg kita buat byk kali, dosa kita semakin bertambah dan bertambah. Allah :'(

Kalau ada hati sesiapa yg tersinggung lps baca entri niyh, aku minta maaf :')
Assalamualaikum!

2 comments:

  1. tahun lepas boleh la puasa penuh. tahun nie tak boleh pulok. >.<

    selamat hari raya maaf zahir dan batin :)

    ReplyDelete
  2. Haha, akk alhamdulillah tahun niyh puasa penuh lagi xp
    Huhu, Selamat Hari Raya Maaf Zahir dan Batin jugaaaaaa :D

    ReplyDelete