Syukur kepadaMU Ya Allah. Alhamdulillah :')

Assalamualaikum :')
Alhamdulillah Ya Allah. Akhirnya engkau telah hadirkan kesedaran kpd mereka :') Terima kasih sangat2 Ya Allah. Aku bersyukur sgt Ya Allah. Mereka sedar juga akhirnya. Dan sesungguhnya ia masih tidak terlambat walaupun masanya hampir tiba. Aku tetap bersyukur Ya Allah. Setelah sekian lama aku memendam rasa, memendam rasa sakit dihati ini, memendam segala-galanya dari mereka. Dan akhirnya mereka sedar! Mereka sedar bahawa tidak semua perkara mesti lakukan dgn cara begitu. Mereka sedar bahawa setiap manusia itu berlainan caranya hidupnya, penerimaannya. Ya Allah, terima kasih :') Tiada apa yg boleh aku ucapkan lagi selain memanjatkan syukur kepadaMU diatas segalanya. Sesungguhnya aku telah mula utk membuka hati ini. Utk menyesuaikan diri dgn semua yg telah berlaku. Sesungguhnya pengalaman adalah sebaik-baik pengajar :') Dan hanya engkaulah satu-satunya Allah yang esa. Yg berkuasa melakukan apa sahaja mengikut kehendakMU. Allahu... Engkau masih memberi aku kesenangan, menjaga aku dan mengurniakan aku ahli keluarga, guru2, dan sahabat2 yang baik walaupun sesungguhnya banyak dosa aku kepadaMU. Kau terlalu baik Ya Allah. Engkau amat mencintai hamba-hambaMU walaupun mereka melupakanMU hampir setiap masa. Ampunkan kami Ya Allah. Kami terlalu sombong kepadaMU. Kami terlalu jahat kepadaMU. Tetapi semua itu tidak memberikan sebarang kesusahan kepadaMU walau sedikit pun, tetapi engkau tetap menyayangi kami.

Sejujurnya, aku amat merindui mereka. Aku cemburu dgn org lain. Tapi pada masa yang sama aku tak sedar sbnrnya aku ada apa yg org lain tiada. Aku tidak sedar bahawa masih ada yg mengharapkan apa yang aku ada. Aku buta Ya Allah. Aku buta dalam mensyukuri nikmatMU :'( Aku tidak menghargai apa yang aku ada, tetapi aku asyik mengharapkan apa yg org lain ada. Sedangkan apa yg engkau kurniakan kepada setiap seseorang manusia itu adalah apa yang terbaik utknya. Maafkan aku. Ampuni aku Ya Allah :'( Sebelum ini, aku merasakan mereka tidak faham apa yang aku mahu. Apa yang aku boleh dan apa yang aku tidak mampu. Mmg aku merasakan tekanannya. Dan aku mmg tidak tahan dgn semua itu. Sekian lama aku menahannya. Dan sekarang mereka akhirnya sedar! Sedar dgn apa yg mereka lakukan selama ini! Terima kasih Ya Allah. Kerana menghadirkan seseorang utk menjadi pengantaraan dlm menyampaikan kata-kataMU :') Syukur Ya Allah. Alhamdulillah.

Dan sekarang, masanya utk aku pula berusaha. Tidak putus asa! Cuba utk berubah! Menggapai apa yang sepatutnya mampu utk aku gapai! Mampu utk aku capai! Aku boleh! Aku mesti! Mereka mengharapkan yang terbaik dari aku. Mereka sudah melakukan banyak perkara utk aku. Dan sudah tiba masa utk aku membalasnya. Dgn kejayaan ini. Aku hendak lihat senyuman bahagia, tangisan kegembiraan di wajah2 mereka. Semoga aku berjaya. Kau bantulah aku Ya Allah. Kau kurniakan kekuatan kepadaku. Jgn engkau tinggalkan aku atau jauh dariku. Aku tiada apa-apa tanpaMU, Ya Allah...
Doa adalah senjata orang Islam! 
Doa juga merupakan penggerak dalaman yang memberikan kekuatan, keyakinan, harapan dan keberkatan dalam apa jua amal perbuatan :')
Jangan lupakan doakan aku. Semoga kita sentiasa dibawah naungan rahmatNYA. Amin..

Assalamualaikum.

11 comments:

  1. ini utk mak dgn ayah akak eh, chaiyok SPM! InsyaAllah kita boleh banggakan ibubapa kita :)

    ReplyDelete
  2. Haha, mana tau? x'p Amin! InsyaAllah :')

    ReplyDelete
  3. "Mereka mengharapkan yang terbaik dari aku. Mereka sudah melakukan banyak perkara utk aku. Dan sudah tiba masa utk aku membalasnya." ayat tu dah cukup membuktikannya :p

    ReplyDelete
  4. so sweet ayat kau kali ni ! dengan background lagu yg slow . so syahdu kot ~ hahaha, btw kite usaha sama2 SPM kay ? X3

    ReplyDelete
  5. Haha, sweet eyh? >< Thanks Iera ;p InsyaAllah! :')

    ReplyDelete
  6. janganlah insya Allah je, kita buat la, rse semangat nk SPM ade kot ble bce post ko kali nie. ko ble nk stay la ? kata dh janji ngan cikgu nk bertugas XP

    ReplyDelete
  7. Haha, alhamdulillah! Apa yg aku tulis dpt bagi semangat kat org lain :') Hermmmmmmm, nnti aku bgitau! ><

    ReplyDelete
  8. hah ? aku x phm maksud kau, apa yg ko nk bgtau nanti ?

    ReplyDelete