Inilah? :')

Assalamualaikum! :')
Kuasa Allah tiada siapa yg boleh lawan. Walau sehebat mana pun kita, selagi Allah tidak mengizinkannya utk berlaku, tetap tidak akan berlaku. Dalam menghadapi segala dugaan yg mendatang dlm kehidupan ini, Allahlah hanya satu-satunya tempat utk kita memohon dan meminta. Allahlah yg perlu diingat sentiasa :') Kita manusia hanya mampu utk merancang dan berusaha. Dan setelah itu, hanya bertawakal kepadaNYA.
Allah tidak akan menimpa seseorang itu dgn dugaan yg tak boleh kita hadapi. Setiap ujian yg mendatang adalah sesuai dgn kekuatan kita, ketabahan kita, dan keadaan diri kita.
Allah sentiasa menyayangi hambaNYA dan memberikan yg terbaik utk kita :')
 
Tetapi sesuatu dugaan itu takkan dpt diselesaikan hanya dgn mencari ikhtiarnya sendiri. Memang, kita taknak menyusahkan org lain. Tetapi setiap MUSLIM itu adalah bersaudara. Jadi? Mesti korang fahamkan? :') Herm, lagipun MUSLIM mana yg sanggup lihat ahli keluarganya, sahabatnya, saudaranya dlm kesusahan? MUSLIM yg mana? Jgn jadi munafik. Kita org ISLAM.

*Okey, dah tak tau nak tulis apa lagi*
Herm, apa yang perlu kita lakukan ialah sentiasa kuatkan hati kita, tetapkan iman kita hanya kepadaNYA dan jangan terlalu ikutkan perasaan yg tak bagus. Kita tahu yg Allah itu sentiasa ada utk kita malah dekat di sisi kita lebih dripada dekatnya urat leher kita sendiri. Allahhuakbar! :')
Tapi, Allah itu bukannya hanya utk diingat waktu kita susah. Tapi juga waktu kita senang. Kerana DIA tidak pernah berhenti menjaga kita malah sentiasa mengawasi kita. So, boleh ke kita tipu DIA? Tidak sekali-kali. Muhasabah dan ubah diri kita :')
Semoga apa yg aku lihat, dengar, dan lalui ini akan menjadi pengajaran dan tentunya pengalaman dalam hidup aku dlm mengenal DIA yg ESA :')
Okeylah, Assalamualaikum! :')

10 comments:

  1. alamak... sedih betul ayt :') hahaha. saje nk komen, menunjukkan aku bce blog kau -..- hohoho

    ReplyDelete
  2. Haha, dah mmg perasaan tgh sedih pun :') Thanks weyh!

    ReplyDelete
  3. sharing is caring kn?nice sharing dear:)

    ReplyDelete
  4. welcome.. welcome... hehehe, belakang aku sengal. minx urut boleh ?? kukuku~

    ReplyDelete
  5. Asslm along...
    msti t'tny2 siapa yg mngomen ni kan??
    hakhak..
    newey t'jumpa blog along ni dh lm tp xsmpat nk bc semua + xsmpat nk komen tp smpat la bookmark..hehe
    hari ni br smpat nak komen sbb smalam dh seharian meneroka blog ni..giler bnyk nk dibaca...oh ada jugk entry tu cite psal ex...ehem2 dlm diam ye..hakhak
    newey syg, bl nk stop aktiviti b'internet ni??SPM just around the conner tau...
    ap2 pun wish u gudluck n all the best..
    #ingat ujian itu tarbiyah, ujian itu nikmat..

    ~Kak Nurul comel~..:p

    ReplyDelete
  6. Ouh, mannnnnn. You found it. Tapi smeua tuh cerita lama kak Nuyu ;3 Huhu, takpe2. Dah taknak ingat pun bnda tuh. Herm, kaklong tau. SPM is just around the corner. N mmg takut :'/ Thanks kak Nuyu...

    ReplyDelete