Ramadhan :)

Assalamualaikum! :)
Bersyukur kepada Allah, kerana diatas rahmatnya, kurnianya kita dapat bertemu dgn bulan ramadhan yg mulia ini utk menjalani ibadah puasa sekali lagi dalam hidup kita. Alhamdulillah :) Herm, mungkin ada yg ramadhan kali ini berbeza dripada ramadhan yg lalu. Mungkin ada yg bertambah ahli keluarganya, ataupun ada yg berkurang. Tapi apa2 pun kita tetap perlu memanjatkan syukur kita kepadaNYA sbb umur kita masih dipanjangkan :') Kita tak tahu apa yg boleh terjadi selepas ini. Sama ada diri kita atau org lain. Allahhuakbar.

Okey! Alhamdulillah tadi dah selesaikan solat terawih berjemaah yg pertama buat tahun ini.
Harapan aku utk ramadhan kali ini :
 Semoga aku dapat mengubah sikap aku kepada lebih baik.
Semoga dapat mengajar aku mengawal perasaan mazmumah dalam diri ni.
 Berjaya sentiasa solat diawal waktu.
 Al-quran sentiasa dibaca dan InsyaAllah khatam dlm masa sebulan niyh! Amin!
 Dapat amalkan solat berjemaah subuh dan isyak.
 Solat terawih penuh setiap hari! InsyaAllah
 Menjauhkan diri aku dri perkara2 maksiat.
 Dapat kembali semangat belajar akuuuuuu!
 Dapat kurangkan makan smpai kenyang sgt2!

Okey, tu jelah kot yg aku boleh ingat. Haha.

Yg penting sekali,
Mari kita jadikan puasa tahun ini adalah satu titik perubahan dlm diri kita kearah yg lebih baik dan bermakna sekali dalam hidup kita. Semoga kita semua dapat menjadi org yg bertakwa. Dan semoga kita dapat mencari dan merasai malam lailatulqadar! :') Amin!
 
Okeylah! Assalamualaikum! :)

8 comments:

  1. amin.. semoga beroleh keberkatan di bulan mulia nie.. >.<

    ReplyDelete
  2. hahaha :D baguz azam kau. aku un azam nak khatam kan Quran untuk sebulan nie ! kita bash, ceh, x yah la. kang niat nk mengaji dh tersimpang lak... hehehe :D i wish gud luck for you to change to be better than before. hehehe, pndai x aku speaking ?? -..-" doakan aku trial n spm sebenar lulus cemerlang gemilang and terbilang angka A nya ! XD

    ReplyDelete
  3. Iera, InsyaAllah :') Sama2 kita berubah :D *Btw, bukan bashlah. Tpi bet" Bash tuh kau nak kutuk2 aku :3 *Sedeyh pulak aku rasa* Haha x3

    ReplyDelete
  4. Salam Ramadhan Almubarak...

    ReplyDelete