19 March 2014

SPM RESULT? xD

Assalamualaikum!
Cuaknyaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! Takutnyaaaaaaaaaaaaaaaaa! Risaunyaaaaaaaaaaaaaaa! Tolonggggggggggggggggg! Haha. Rilekslahhh! SPM je pun -,- Tapi masalahnya tetap risau jugaaaaaaaaaaakkkkkkkkkk!

Hahahaha. Okey2! Enough2! Merepek menjerit meroyan macam apa je xD Haha. *Act, saja je tulis mcm tu* xp
Okeyh! Yawww! Esok result SPM keluar! Semua batch96 mulalah resah-gelisah! Susah hati! Cuak! Takut! Risau! Hahahahaha. Aku pun tak terkecuali jugaklah sebenarnya x3 Tapi jujurlah aku nak bagitau! Hari ni yg baru aku rasa cuak sangat2! Hari sebelum2 ni aku memang tak rasa apa sgt! Serious! Tapi entah kenapa bila fikir esok dah nak dapat result! Terus aku jadi tak senang duduk! Dan sebenarnya aku tak berapa yakin sangat dgn result aku! :/ Aku rasa macam boleh ke result aku okey? Herm... Serious aku rasa tak yakin! Lagi satu sebab aku takut mak ayah aku tahu result aku dulu daripada aku! Aku taknak macam tu! Waktu PMR dulu, dyorang yg tahu dulu! Tapi at least aku legalah jugak sbb result aku alhamdulillah okey! So, dyorang takdelah kecewa. Tapi masalahnya SPM ni entah kenapa aku langsung tak rasa yakin :/ Aku risau sbb ayah aku cikgu kat sekolah aku. Guru kelas aku waktu F5 lagi! ;/ Tapi dia ajar aku jugak waktu F4 n F5. Haih. Tu yg aku risau mcm manalah reaksi dia nnti kalau result aku tak okey :/ 
Aku tak rasa yakin tu sebab bila naik F4/F5 ni memang aku jadi malas belajar! Aku pun tak tahu asal! Serious aku jadi main2 dalam belajar waktu naik F4/F5! Lagi satu macam2 hal yang berlaku. So, memang aku sendiri rasa sikit je yang aku belajar dalam F4/F5 ni. Herm... Result aku utk ujian/pertengahan/akhir tahun, semuanya pun tak berapa okey! Fail jgn cakaplah! Ada je dalam result aku tu! Haish!
Nak menyesal pun tak guna dahhhh. Esok dah nak dapat result pun -,- Hanya mampu berdoa banyak-banyak jelah. InsyaAllah. 
Aku memang dah fikir. Kalau memang aku tak dapat mana uni yg aku mohon, aku akan ambil STPM je. Tapi ambil yg Pengajian Islam. Sbb aku memang nak sambung belajar dalam bidang agama. Aku memanggggggggggggggggg tak minat sains! Seriously! So, kalau aku ambil STPM, aku ada sijil dia. InsyaAllah boleh mohon KUIS. Sbb ayah aku kata KUIS dah naik pangkat jadi universiti yg terkenal jugaklah. Tapi kalau nak ambil course Arab, Pengajian Islam, or yg seangkatan dgnnya kena ada sijil STPM! So, kenalah ada sijil tu dulu :) Takpelah, kita tunggu je result. Tawakal kepada Allah.

Btw, for batch96! Best of luck for our result! Kalau result tak okey, jangan putus asa! Mungkin bukan rezeki kita. Mungkin rezeki kita dekat tempat lain, waktu lain. Siapa tahu? Jadi, jgn kita menyesal dan mula hati jadi tak redha dgn ketentuan Allah. Nauzubillah... Jaga hati kita. Setiap yang berlaku tu pasti ada hikmahnya! Allah mesti dah susun dgn baik dah kehidupan kita :)
Gagal sekali, bukan bermakna gagal selamanya!
Bila kita jatuh, kita bangkit semula!
Ubah diri jadi lebih baik!
Jaga hubungan dengan Allah, InsyaAllah hubungan kita dgn manusia turut akan terjaga.
Yakin dengan Allah!
Pray for us batch96! Semoga batch96 dapat result SPM2013 yang cemerlang dan lulus 100%! Amin! InsyaAllah! :)
Okeylah! Assalamualaikum :) 

2 comments:

  1. all the best! :D dulu saya pun banyak main. so, sekarang tak yakin dengan result :( hopefully dapat result yang memuaskan. kalau tak berjaya takpe, cuba lagi next time :) betul tu, gagal sekali tak bermakna gagal selamanya. rezeki kita mungkin bukan pada spm. tapi ingat Allah Maha Pengasih lagi Maha Penyayang :'D

    ReplyDelete