21 February 2013

Ajal Maut Itu Rahsia Allah.

Assalamualaikum. Ajal maut ditangan tuhan. Kita tak tahu bila kita akan pergi meninggalkan dunia niyh. Mungkin lps niyh ke? Malam niyh ke semasa tidur, ataupun esok? Kita tak tau. Sbb itu ibadah bukan hanya dilakukan pada masa2 tertentu sahaja, tpi diadakan pada setiap masa :') Itulah kunci kita utk masuk ke Syurga nnti. Herm, knpa aku cerita pasal mati niyh? Sbnrnya tdi kat rumah aku niyh ada berlaku kematian. Jiran aku merangkap sahabat seperjuangan ayah aku dan keluarganya mmg rapatlah dgn keluarga aku dan keluarga jiran2 kat sini. Sbb kami kat sini mmg dah mcm satu keluarga, sbb apa? Sbb kami mengikut syariat Islam dan mempraktikkannya maka rapatlah keluarga2 kat kawasan tmpt tinggal aku niyh :') *Bukan aku nak puji lebih2, tpi sbb mmg aku nmpk dan aku tabik dgn sikap mak ayah family2 kat sini*  Herm, dye meninggal lebih kurang pagi tadi. Mula tuh aku x tau, then tetiba mak aku call rumah n adik aku yg kedua yg jwb. Aku terdengar mak aku ckp yg "Angah, Ust. Basir dah meninggal" Aku mmg terkejut sgt2lahhhhh, sbb serious tak sangka, takde apa2 berita pun yg kata dye sakit ke, masuk hospital ke ape ke, takde! Tiba2 tau2 dye dah kembali ke rahmatullah. Mmg aku x menangis, tpi aku rasa kesedihannya. Alhamdulillah, pengebumian arwah berjalan lancar walaupun hujan :') Rahmat Allah.
Ya Allah, kau tempatkanlah arwah di dalam kalangan org2 yg beriman dan soleh. Amin ya rabbalalamin. Mari sama2 kita sedekahkan Al-fatihah untuk arwah. Al-fatihah. :')
Herm, bila aku dgr ttg kematian tu, aku terfikir... Mcm manalah kalau aku yg duduk ditempat anak2 arwah Ust. Basir tuh... Entahlah, aku pun takut utk memikirkannya. Herm, semua tu berlaku atas izin Allah, kita nak ke x nak , terima ke tak, ia ttp akan berlaku mengikut apa yg telah ditetapkan :') Dan waktu tulah kita belajar utk redha dgn setiap qada' dan qadarnya. Allahhuakbar! Aku tak sempat tgk arwah Ust. Basir buat kali terakhir tdi, sbb keadaan aku x mengizinkan. Aku tgh dlm kurantin, sbb Chicken Pox. Dah dekat seminggu dah, jgnlah smpai dua minggu aku cutiiiii, aku taknak. Nnti bukak2 skolah, dah terus exam bulan March :'/ Ya Allah, dahlah byk gila yg aku tinggal! Tahun niyh dahlah SPM pulak tuhhhh T.T Tak boleh aku bayangkannnnn. Huhuhuhuhu.... Herm, okeylah. Stop sini dulu :') Assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment